7 نکته کلیدی در نوشتن مقالات جذاب برای وب‌سایت
نوشته شده توسط : elena golchin

با پیشرفت تکنولوژی و ورود به فضای دیجیتال، می‌توانیم از وب‌سایت به عنوان یکی از مهم‌ترین دارایی‌های دیجیتال برای هر کسب و کار یاد کنیم. کسب و کارها باید علاوه بر طراحی یک وب‌سایت جذاب، به کمک استراتژی‌های بازاریابی محتوا، مقالاتی بسیار خوب و آموزنده را در قسمت بلاگ منتشر کنند. کیفیت مقالات یک وب‌سایت می‌تواند یکی از عوامل مهم در نشان دادن اعتبار آن کسب و کار باشد، چرا که نشان می‌دهد تا چه حد برای مخاطبان ارزش قائل هستند و برای جلب رضایت آنان تلاش می‌کنند. به علاوه، تولید محتوای جذاب در بهینه‌سازی موتورهای جست و جو (SEO) نقشی اساسی دارد. اگر مخاطب بتواند پس از وارد کردن کلمات کلیدی در موتورهای جست و جو، پاسخ سوالات خود را درون مقالات وب‌سایت شما بیابد، نیازهایش رفع شود و اطلاعات مفید و ارزشمندی به دست آورد، مقالات وب‌سایت شما برایش بسیار جذاب خواهد بود و دائماً شما را دنبال می‌کند. در این حالت ممکن است وب‌سایت شما را به عنوان منبعی مفید به دیگران معرفی کرده یا مقالات شما را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کند. بنابراین ترافیک وب‌سایت شما به طرز چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

اگرچه نوشتن هر مقاله معمولاً با توجه به تقاوت در موضوع، پرسونای مخاطب و صنعت هر کسب و کار می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد، اما  نکات زیر می‌تواند در نوشتن یک مقاله‌ی خوب و جذاب برای یک وب‌سایت موثر واقع شود:

1. استفاده از تیترهای جذاب

طبق مطالعات انجام شده، حدود 80 درصد افراد فقط تیتر را می‌خوانند و تنها 20 درصد تصمیم می‌گیرند ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنند. این نکته، اهمیت نوشتن تیترهای جذاب در ایجاد انگیزه برای مخاطبان را یادآور می‌شود. تیتر یا عنوان مقاله‌ی شما باید به حدی جذاب باشد که مخاطب را به کلیک و خواندن مطلب ترغیب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله‌ی 13 راه برای نوشتن تیترهای جذاب و پر بازدید را مطالعه کنید.

2. توجه به پرسونای مخاطب

انتخاب موضوعات و لحن نگارش مقالات باید با پرسونای مخاطب متناسب باشد و نیازها و سلایق آنان مد نظر قرار داده شود. برای مثال، یک مقاله‌ی علمی که غالباً مخاطب بزرگسال دارد، نباید با لحنی عامیانه نوشته شود، چرا که از دید مخاطب جذاب و معتبر نخواهد بود.

3. اهمیت اولین پاراگراف

معمولاً وقتی افراد در فضای دیجیتال به دنبال یافتن پاسخ پرسش‌های خود یا مطالعه هستند، به دلیل محدودیت در وقت یا حوصله، ترجیح می‌دهند سریع به نتیجه‌ی مورد نظر برسند. پاراگراف اول هر مقاله، نقش بسیار مهمی در ایجاد احساس اولیه‌ی مخاطب دارد. به طوری که با خواندن آن انگیزه‌ی خواندن ادامه‌ی مطلب در او ایجاد می‌شود. این قسمت باید یک دید کلی از محتوای مقاله را برای خواننده ترسیم کند.

4. کیفیت و ساختار استاندارد بدنه‌ی مقاله

بدنه یا متن اصلی مقاله، علاوه بر داشتن اطلاعات مفید، با ارزش و معتبر به لحاظ علمی و مفهومی، باید از جهت نگارشی ساختار درستی داشته باشد. بهتر است تعداد کلمات نوشته شده حدود 600 تا 750 کلمه باشد تا در کوتاه‌ترین زمان و بدون زیاده‌گویی، مفهوم را به خواننده منتقل کند. به علاوه، محتوای متن اصلی باید منعکس کننده‌ی عنوان بوده و مواردی که در پاراگراف اول به صورت کلی به آن اشاره شد را شرح و بسط دهد. همچنین برای افزایش جذابیت مقاله، می‌توانید از ویدیوها، تصاویر یا اینفوگرافی‌ها استفاده کنید.

5. تفکیک مقاله با استفاده از عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها

اگر در مقاله‌ی شما به جز تیتر اصلی، هیچ عنوان یا زیرعنوانی نداشته باشد، تمایل مخاطب به خواندن متن بسیار کم خواهد شد. استفاده از عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها برای هر پاراگراف در یک مقاله، علاوه بر جلب توجه مخاطب و ترغیب او به ادامه‌ی مطالعه، موضوع محتوای هر بخش را تفکیک می‌کند. به علاوه، استفاده از کلمات کلیدی در تیترها و زیرتیترها در بهینه‌سازی موتورهای جست و جو موثر است.

برای نوشتن یک مقاله‌ی خوب، باید از قواعد لازم در بهینه‌سازی موتورهای جست و جو(SEO)  پیروی کرد. از جمله این قوانین می‌توان علاوه بر اصالت و کیفیت محتوا، به استفاده‌ی مناسب از کلمات کلیدی در عنوان اصلی، زیرعنوان‌ها، متن و متن لینک است. به علاوه، برای برقراری ارتباط میان مقالات وب‌سایت و هدایت و ترغیب مخاطب به خواندن سایر مطالب مرتبط با موضوع، استفاده از لینک بیلدینگ داخلی را فراموش نکنید.

7. نتیجه‌گیری و فراخوان به انجام عمل

لازم است در پایان مقاله، یک پاراگراف به عنوان جمع‌بندی نهایی و نتیجه‌گیری کلی آورده شود. پس از پایان مقاله می‌توانید در صورت لزوم با قرار دادن دکمه‌های فراخوان یا CTA، مخاطب را به انجام عملی خاص ترغیب کنید.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و تا کنون به طراحی وب‌سایت یا نشر مقالات ارزشمند در بلاگ فکر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم جهت بهره‌گیری از مزایای داشتن یک وب‌سایت با محتوای ارزش‌مند، از مشاوره‌ی متخصصان تیم تولید محتوا و تیم توسعه و طراحی وب‌سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان کمک بگیرید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان





:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: